Технологія усунення дорожніх тріщин

Будь-який дослідник ніколи не буває повною мірою задоволений результатом своєї роботи. Завжди людство прагнуло до отримання нових, кращих рішень своїх проблем. Якщо говорити про дороги, то найкращим варіантом буде та дорога, яка буде прокладена раз і назавжди, і не вимагатиме в процесі експлуатації жодного ремонту. Загалом мріяти не шкідливо.

Насамперед, потрібно врахувати те, що негативних факторів, що впливають на якість дорожнього полотна, безліч. Рано чи пізно зношується будь-яка дорога, з’являються дефекти. Якщо запитати автомобілістів про те, що ж, на їхню думку, є головною перешкодою при дорожньому русі, то безперечно, більшість відповідей буде: тріщини. Справді, це так. Навіть більше, сама по собі тріщина може бути незначного розміру, але весь процес руйнування починається з малого. Поступово тріщини розростаються та стають ямами. Це може бути наслідком дії води, або поступового виношування кам’янистої крихти з вогнища появи тріщини. Якщо спробувати класифікувати головного ворога автолюбителів, можна сказати, вузькі тріщини (площею до 5 мм), тріщини середніх розмірів (від 5 до 10 мм) і широкі – 10-30 мм.

Ця класифікація, хоч і є дуже зразковою, все ж таки важлива. Саме розмір тріщини визначає вид необхідного ремонту, допустимість застосування тієї чи іншої технології та використання необхідного обладнання.

Мета будь-якого ремонту – спрямованого на усунення тріщин автодорожнього покриття, це запобігання попаданню води в нижні шари дорожнього покриття. Інакше кажучи, гідроізоляція полотна. Як герметик можуть використовуватися такі матеріали, як: бітум, резинобітум, або полімери на основі бітумних сумішей.

Якщо ремонт спрямований на усунення вузьких тріщин, щілин полотна, застосування складних технологій не є необхідністю. Тут процес дуже простий: тріщина продувається стиснутим повітряним потоком, ретельно просушується і прогрівається (найчастіше це відбувається одночасно, а не поділяється на два етапи). Як матеріал для ремонту вибирають емульсії або мастики рідкої консистенції, що забезпечує глибоке проникнення в нижні шар покриття.

Коли справа з великими розмірами тріщин (широкі або середні розміри), то перше, що необхідно виконати – це оцінка стану кромок тріщини. Якщо кромки вже встигли зруйнуватися, то тріщину потрібно обробляти. В результаті обробітку виходить щось схоже на камеру, в ній і відбувається герметизація на розтяг. Щоб повною мірою забезпечити дію герметизуючого матеріалу, потрібно привести тріщини до виду квадрата з однаковими сторонами ширини та глибини. Якщо ж кромки тріщини не зруйнувалися, ремонт проводиться своєчасно, то тріщина може бути загерметизована без оброблення.

Чи варто говорити про своєчасність ремонту? Зауважте, що найбільш трудомісткими, а отже, і дорогими, є саме розбирання тріщин.

Щоб ремонт був зроблений дійсно якісно, і подальшу руйнацію дорожнього полотна було зупинено, потрібно, щоб герметик був якісним, і забезпечував хороше зчеплення відремонтованої ділянки дорожнього полотна з незайманими. Крім того, особливу увагу потрібно приділити підготовчим роботам, тобто етапам просушування та прогрівання тріщин. Лише невелика кількість рідини або вологи може стати критичною для всього результату ремонту. Для покращення характеристик зі зчеплення матеріалів, у деяких випадках доцільно проводити додаткову обробку кромок тріщини. Це робиться за допомогою спеціальної рідини, що склеює, так званим праймером.

Особливу увагу цьому процесу попередньої обробки слід приділяти, якщо дорожнє полотно, що ремонтується, зроблено з цементобетонного матеріалу, ніж у випадках асфальтобетонних покриттів. Якщо ремонт потрібно покриттю з асфальтобетону, то досить прогріти зону тріщини до певної температури. В’яжуча речовина асфальтобетону здатна виділятися із загальної суміші, та забезпечувати склеювання матеріалів ремонту та наявного.

Головним моментом ремонту дорожніх тріщин є процедура нагріву до температури 150-180 градусів Цельсія спеціальної мастики, або емульсії, яка і заповнить тріщину, що утворилася. Коли мастика знаходиться в гарячому стані, вона має властивість кращого проникнення на всю глибину ділянки, що ремонтується.

Так само, буває доцільно використовувати деяку подобу пластиру на ділянці, що ремонтується. Спочатку тріщина проходить весь процес герметизації, а потім на її поверхні робиться латка, у вигляді матеріалу пластиру. Його застосування покликане зміцнити відремонтовані стінки зони руйнування, як правило, пластир накладається завтовшки 1-3 мм.