Сучасні методи та технології ямкового ремонту доріг

Від стану дорожнього покриття залежать такі фактори, як безпека дорожнього руху, швидкість транспортного потоку, витрата палива та кількість шкідливих викидів в атмосферу. Крім того, несправне дорожнє полотно є причиною підвищеного шуму, вібрації, призводить до зайвої втоми водія та сприяє зносу автомобіля.

В результаті перевантажень покриття, зносу та старіння його матеріалів, на покритті з часом виникають всілякі дефекти, деформації та руйнування (нерівності, тріщини, відколи, вибоїни, ями тощо).

Асфальтування та ремонтні роботи дорожнього покриття здійснюються різними методами, засобами та матеріалами, у сукупності визначальними якість, термін служби та вартість, тобто. ефективність таких ремонтних робіт. Головна мета цих робіт – забезпечити на експлуатованій дорозі безпечний рух автомобільного транспорту із встановленим швидкісним режимом.

Як правило, ремонтні роботи на покритті плануються і виконуються найчастіше навесні з настанням стійкої теплої (не нижче плюс 5 ° C) і сухої погоди, хоча часом може виникати потреба у проведенні та термінового позапланового або аварійного ремонту практично у будь-яку пору року та за будь-яких погодні умови.

При поточному ремонті покриттів, при необхідності, можуть виконуватися такі види робіт:

ямковий ремонт (ліквідація ям, вибоїн, сколів);
закладення тріщин;
асфальтування – поверхнева обробка або укладання тонких верхніх шарів покриття (килимків зносу).
Основні види ямкового ремонту здійснюються із застосуванням наступних матеріалів та технологій:

гаряча асфальтобетонна суміш;
холодна асфальтобетонна суміш;
із застосуванням литого асфальтобетону;
інфрачервоний ремонт асфальту;
за струминно-ін’єкційною холодною технологією.
Вибір технологічного методу ямкового ремонту повинен відповідати таким вимогам або критеріям:

висока якість загортання дефекту, що відповідає показникам щільності, міцності, рівності та шорсткості основної частини покриття;
тривалий термін служби відремонтованого місця;
наявність або доступність необхідних матеріалів, машин та установок для виконання ремонту за вибраним методом;
складність чи простота реалізації наміченого методу ремонту за різних погодних умов;
оперативність відкриття руху транспорту за місцем ремонту;
низька вартість або висока економічність ремонтних робіт.
Протягом багатьох років дорожньо-ремонтні роботи визнавалися процесом сезонним, залежно від температури повітря та вологості дорожнього покриття.

Актуальним завданням у даний час вважається забезпечення можливості цілорічного проведення робіт з будівництва та ремонту асфальтобетонних дорожніх покриттів та підвищення їх довговічності.

Сьогодні можливе застосування нової технології ямкового ремонту холодними асфальтобетонними сумішами.

Холодна асфальтобетонна суміш буває декількох видів:

суміш на емульсії негайного застосування;
холодні емульсійно-мінеральні асфальтобетонні суміші;
холодна складована (пакетована) органомінеральна суміш та інші види сумішей.
Холодні асфальтобетонні суміші Холодні асфальтобетонні суміші мають у своїй основі традиційний асфальт, який виготовляється за спеціально витриманою технологією із застосуванням модифікованих добавок або модифікованого бітуму (бітум становить від 4,2 до 4,5 % від ваги щебеню, а добавки – від 15 до 25 %). ваги бітуму). Такий склад наділяє асфальт властивостями, які раніше лежали за межею можливостей дорожнього будівництва.

Технологія ремонту асфальтобетонних покриттів із застосуванням холодних складованих органомінеральних сумішей дозволяє проводити ямковий ремонт у суху погоду за середньодобової температури повітря до мінус 10 °C.

Роботи з усунення вибоїн на пошкодженій ділянці покриття можуть виконуватися одним із наступних способів:

з обробкою покриття та видалення старого матеріалу;
без обробки покриття.
При виконанні робіт з ямкового ремонту на асфальтобетонному покритті з обробкою покриття та видаленням старого матеріалу дотримуються технологічної послідовності, до складу робіт якої входять:

Установка технічних засобів організації дорожнього руху та розгортання потоку.
Очищення поверхні покриття, що ремонтується, від снігу і льоду, пилу і бруду.
Розмітка місць ремонту одиничних вибоїн та вибоїн, об’єднаних у карту.
Нарізка контурів вибоїн і карт, що ремонтуються, за допомогою швонарізчика або навісних або ручних холодних фрез.
Очищення стінок і дна карт, що ремонтуються.
Розігрів стінок та дна карти газовим пальником пропан.
Обробка стінок і дна вибоїни, що ремонтується, органічним в’язким.
Укладання, розрівнювання і ущільнення холодної органомінеральної суміші, що складується (на глибину до 50 мм і більше 50 мм з ретельним ущільненням кожного шару).
Догляд за поверхнею відремонтованої ділянки покриття.
Завантаження відходів в автомобіль самоскид.
Зняття технічних засобів організації дорожнього руху та розгортання потоку.