Регенерація покриттів та нежорстких дорожніх одягів обладнання для регенерації старих покриттів

Методи гарячої регенерації на місці, на дорозі та методи гарячого ресайклінгу (Регенерація – відновлення втрачених властивостей матеріалу; ресайклінг або рециклінг – повторне використання матеріалу.). Розрізняють 4 основні методи цієї групи: вирівнювання та відновлення форми покриття без додавання нової суміші; з додаванням нової суміші, але без перемішування; з додаванням нової суміші та з перемішуванням; з додаванням нової суміші та її перемішуванням зі старою та з одночасним укладанням нового шару асфальтобетону. Перші два методи на автомобільних дорогах практично не застосовуються.

У будь-якому способі гарячої регенерації однією з основних операцій є розігрів старого асфальтобетонного покриття. Завдання полягає в тому, щоб плавно розігріти шар асфальтобетону, що обробляється, до температури його переробки і при цьому не перегріти в’яжуче, яке при високій температурі погіршує свої властивості за рахунок випаровування легких фракцій і вигоряє, якщо нагрівання перевищує температуру спалаху в’яжучого2 для в’язких та 45-110°С для рідких бітумів. Температура переробки асфальтобетону на в’язких бітумах коливається від 100 до 150°, рідко до 180-200°С.

Нагрівання асфальтобетонного покриття здійснюється за допомогою газових пальників інфрачервоного випромінювання, об’єднаних у блоки або панелі розігрівача. Відразу після повного включення панелей пальників, які розташовані над поверхнею покриття на висоті не менше 5 см, інфрачервоні розігрівачі асфальту йде швидке нагрівання верхнього шару асфальтобетону, від якого тепло передається вниз.

Теплообмін у шарі протікає нерівномірно. Спочатку поверхня нагрівається швидше ніж нижні шари. На момент розпушування верхні шари остигають, але нижні рахунок теплопровідності акумульованого тепла продовжують набирати температуру. Це забезпечує при перемішуванні середню температуру стабільну 80-100°С.

Як правило, розігрів асфальту проводиться при повільному русі блоку пальників у два або три ступені. Спочатку розігрів асфальту виробляють самохідним асфальторогрівачем для попереднього розігріву асфальту до температури поверхні 90-100°С, потім в одну або дві щаблі остаточного розігріву асфальту до необхідної температури.

Довжина кожної панелі або блоку пальників визначається залежно від швидкості руху інфрачервоного розігрівача та максимальної допустимої тривалості безперервного нагріву асфальтобетону. При швидкості руху розігрівача 2 м/хв та тривалості нагрівання 2,5 хв довжина панелі інфрачервоних пальників становить 5 м. При більшій швидкості руху довжина панелі збільшується.

Глибину розпушування, яку розігрівають до робочої температури, приймають не менше товщини шару регенерації, яка залежить від крупності зерен щебеню або піску в асфальтобетоні, але не менше:

– 20 мм для піщаних сумішей;

– 25 мм для щебеневих сумішей із зернами розміром до 15 мм;

– 35 мм для щебеневих сумішей із зернами розміром до 20 мм.

Зазвичай глибину розігріву приймають від 30 до 60 мм залежно від товщини верхнього шару асфальтобетону та максимальної глибини розпушування, яку може забезпечити термозмішувач.

Вирівнювання та відновлення форми покриття з додаванням нової суміші та її перемішування зі старою. Цей метод називається термопрофілюванням, або Remix, а машини для його реалізації називають Remixer. З усіх методів гарячої регенерації метод термопрофілювання та машини реміксери різних фірм та модифікацій набули найбільшого поширення.

Метод термопрофілювання застосовують у тому випадку, коли існуюче покриття має багато дефектів у вигляді тріщин, колій, сітки тріщин, а також коли необхідно посилити старе покриття. усунення колійності Для цього до знятого та розпушеного матеріалу старого покриття додають новий матеріал у кількості 25-50 кг/м2 при ремонті без посилення та до 150 кг/м2 при ремонті з посиленням.

Для підбору складу суміші, що додається, з урахуванням властивостей старого асфальтобетону з покриття відбирають проби (керни), вивчають склад старої асфальтобетонної суміші, проектують необхідний склад з урахуванням умов руху та експлуатації дороги. Призначають вигляд і склад асфальтової суміші, що додається так, щоб після її перемішування зі старою сумішшю отримати асфальтобетон з необхідними властивостями. Старий і новий матеріал перемішують у мішалці, отримують однорідну суміш, яку укладають у вигляді шару покриття. Глибина фрезерування старого покриття може досягати 50-60 мм.

Метод дозволяє скоригувати зерновий склад старого асфальтобетону, усунути наслідки старіння бітуму, підвищити шорсткість покриття та забезпечити гарний зв’язок між регенерованим шаром та старим покриттям.

Технологічний процес методу термопрофілювання включає наступні основні операції.

– підготовчі роботи, до яких відносять огородження місця виконання робіт, підготовку машини та обладнання для інфрачервоного нагріву асфальту, розмітку ділянки, завантаження нової суміші до приймального бункеру для зберігання асфальту та ін.;