Ремонт покриттів та дорожнього одягу

До ремонту асфальтобетонних покриттів відносять роботи з влаштування шарів зносу, шорстких і захисних шарів, роботи з забезпечення рівності та шорсткості покриттів, ліквідації колій глибиною до 45 мм (усунення колійності), а також відновлення покриттів способами та методами, що забезпечують повторне використання матеріалу.

До капітального ремонту дорожнього одягу з асфальтобетонним покриттям відносять роботи з посилення дорожнього одягу з виправленням поздовжніх та поперечних нерівностей, укладанням додаткових шарів основи та покриття; розширення дорожнього одягу до норм, відповідних категорії дороги, що ремонтується; ліквідації колій глибиною більше 45 мм із заміною нестабільних шарів методами фрезерування та регенерації – усунення колійності; влаштування новостворених дорожніх одягів у місцях виправлення та перебудови земляного полотна та інші роботи.

Як правило, ремонт покриттів та дорожнього одягу виконують у складі загального комплексу робіт з ремонту дороги відповідно до проекту, розробленого на підставі результатів діагностики та детального обстеження транспортно-експлуатаційного стану дороги. Конкретний метод ремонту вибирають залежно від стану дороги, інтенсивності руху, наявності матеріалів і дорожньої техніки, встановлених термінів ремонту та обсягів робіт, можливості об’їзду дільниці, що ремонтується.

Незалежно від застосовуваного способу ремонту асфальтобетонного покриття в процесі його виконання є певна послідовність операцій та робіт, яку необхідно проаналізувати під час підготовки проекту організації робіт та скоригувати з урахуванням конкретних умов. У цьому всі роботи можна розбити кілька етапів: підготовчі роботи; приготування та доставка матеріалів; розподіл та розрівнювання матеріалів; ущільнення; заключні роботи та догляд за відремонтованою ділянкою та організація руху.

Підготовчі роботи включають:

– оцінку умов проведення ремонту, вивчення та аналіз проектно-кошторисної документації, уточнення видів та обсягів робіт; умов постачання матеріалів;

– підбір оптимальних складів машин та обладнання для ремонту доріг, перевірка їхньої готовності до роботи; складання технологічних карт та графіків організації робіт;

– Організацію контролю якості матеріалів та робіт;

– організацію руху на ділянці ремонту шляхом встановлення огорож та тимчасових знаків, влаштування розмітки, освітлення; будову з’їздів, об’їздів або тимчасових доріг;

– очищення, миття, підгрунтування старого покриття, виконання робіт із закладення тріщин, вибоїн та усунення дефектів дорожніх покриттів;

– Влаштування вирівнюючого шару.

Склад підготовчих робіт може бути скорочено або розширено залежно від конкретних умов.

Перед укладанням шарів зносу, шорстких шарів, шару поверхневої обробки або шару посилення необхідно виконати роботи з поточного ремонту: закласти тріщини та провести ямковий ремонт, виправити кромки та усунути інші дрібні пошкодження. Якщо ямковий ремонт роблять гарячою сумішшю, то після закладення вибоїн можна відразу укладати шар зносу способом поверхневої обробки або іншим способом.

Якщо ямковий ремонт проводиться із застосуванням холодних сумішей, то шари зносу, захисні, шорсткі та інші шари можна влаштовувати через 10-12 днів, коли відбудеться доущільнення та формування відремонтованих місць під рухом автомобілів.

Усунення нерівностей може здійснюватися фрезеруванням або укладанням шару, що вирівнює. Незначні нерівності можуть усунутись за рахунок збільшення витрати основного матеріалу при влаштуванні захисного шару або шару зносу. Для усунення нерівностей до 40 мм укладають шар, що вирівнює, з дрібнозернистих асфальтобетонних сумішей, а при нерівностях більше 50 мм – з крупнозернистих сумішей.

Приготування та доставка матеріалів. Спосіб приготування та доставка матеріалів до місця їх укладання залежить від обраного способу ремонту доріг та технології робіт.

На місце виконання робіт можуть доставлятися вихідні матеріали у вигляді щебеню, піску, бітуму або бітумної емульсії та ін., з яких готується суміш і укладається. Може доставлятися готова суміш, приготовлена ​​в стаціонарній установці на заводі або в пересувному змішувачі в процесі руху від місця завантаження до місця укладання. У будь-якому випадку необхідно заздалегідь уточнити вимоги до якості та складу матеріалів, умов їх приготування та транспортування та організувати контроль якості.

Особливу увагу необхідно звертати на збереження температури гарячих та теплих сумішей у процесі транспортування. Використовуйте термос-бункери, якщо застосовуються гарячий асфальтобетон. Залежно від температури повітря та вимог до температури матеріалу може бути обмежена дальність транспортування або виникне необхідність додаткових заходів щодо підтримки температури шляхом обігріву та утеплення кузова чи ємностей транспортних машин – бункери для транспортування гарячої асфальтобетонної суміші, термос-бункер.